پاورپوینت جامع سلامت جرثقیل

 | پاورپوینت جامع امنیت جرثقیل

پاورپوینت جامع ایمنی جرثقیل

اگر می خواهید در مورد انواع جرثقیل ها, قوانین و مقررات, ایمنی و … آنها تخصص پیدا کنید توصیه می کنم که حتما این پاورپوینت را از دست ندهید. با نگرش به جامع بودن مطلب در مورد مصونیت جرثقیل تصمیم گرفته شد که حالات مهم و پرکاربرد ایمنی جرثقیل به صورت رایگان منتشر شود.

این دستورالعمل با هدف طراحی و اجرای یک سیستم ایمن کار به‌علت سخت‌کوشی باربرداری با جرثقیل های موبایل و برجی شامل انتخاب، استقرار، برپاکردن، بازرسی، تعمیرات و نگهداری، فعالیت باربرداری و در خاتمه برچیدن جرثقیل تدوین گردیده است.

3-1- مسئولیت رعایت مفاد این دستورالعمل با کلیه رانندگان / اپراتورهای جرثقیل، ریگر (قلاب اندازان)، نشان دهندگان، نصابان جرثقیل، سرپرستان مربوطه و همگی افراد شاغل متصل با جرثقیل در کارگاه شرکت نیرپارس و پرسنل پیمانکار و پیمانکاران اجاره دهنده جرثقیل مي باشد.

نقش کار گروهی در بازرسی فنی و ایمنی جرثقیل ها

بازرسی جرثقیل سقفی برجی | تاریخچه جرثقیل و انواع آن -- با کیفیت ترین

این نوع جرثقیل‌ها بنابر نوع عملکرد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

ویژگی اصلی جرثقیل‌های با تناژ پایین، وزن پایین، امکان جابه‌جایی آسان‌تر، سرعت فراز در نصب و در تناژهای بزرگ‌تر افزایش ارتفاع بالابری تا ۲۲۶ متر و شعاع دسترسی تا ۱۶۵ متر می‌باشد.

تاور کرین یا  برج سازی یکی از دستاورد‌های مهم بشری می‌باشد که ساختارهای متفاوتی بنا به نوع توقع  کاربر را دارا است و در زمینه‌های برج‌سازی، سد‌سازی، سیلو‌سازی، پل‌سازی و … به کار گرفته می‌شود که خود می‌تواند در ارتفاع‌های مختلف با باربرداری‌های متفاوت در شعاع‌های گوناگون خدمت‌دهی نماید و چون قدرت مانور بسیار بالا در زمینه‌ی باربرداری جهت استفاده‌های گوناگون را دارد مورد توجه قشر عظیمی از صنعت‌گران از جمله در زمینه‌ی برج‌سازی به خود اختصاص داده است.

 متحرک دیواری نوعی جرثقیل است که به دید استفاده بهینه از کناره‌های سالن کاربرد دارد. وسع این نوع جرثقیل از ۱۲۵کیلوگرم تا ۱۰تن و طول‌ بازوی آن ۲ تا ۷۷ متر است و به صورت تک پل و خمیده پل طراحی می‌شود. در سالن‌های عریض، جهت تجهیز بخشی از اعتبار سالن به ‌دلیل حذف ستون یک سمت این قسم جرثقیل‌ها به چهره مستقل یا کمکی بهترین گزینه بوده و به لحاظ اقتصادی به صرفه‌تر هستند.

دوره آموزشی بازرسی جرثقیل تهران | پاورپوینت جامع سلامت جرثقیل -- سال 1400

نصاب جرثقیل مسئول نصب و برپایی جرثقیل برجی مطابق دستورالعمل های سازنده می باشد.اگر تعداد نصاب ها دو نفر یا زیادتر باشد لازم است شخصی بعنوان سرپرست نصب و برپایی بمنظور کنترل مصون اعمال نصب تعیین گردد.

5-1-1- راننده (اپراتور) جرثقیل باید:

5-1-1-1- دارای گواهینامه پایه یک، گواهینامه اختصاصی جرثقیل و مجوز کار با جرثقیل از طرف مدیر HSE پروژه باشد.

5-1-1-4- استطاعت فیزیکی برای بکارگیری بدون ترس جرثقیل داشته باشد.

5-1-1-6- دانش کافی درباره جرثقیل و ابزارهای ایمنی آن داشته و در موقعیت قسم جرثقیلی که می بایست هدایت کند آموزش کافی ببیند.

5-1-1-8- با عدت اطفاء آذر موجود در جرثقیل و نحوه کاربرد آنها آشنا باشد.

5-1-2-4- در مورد شیوه معلاق زنی و علامت دهی آموزش کافی دیده باشد و توانایی شروع تحرک و راهنمایی ایمن جرثقیل راداشته باشد.

5-1-2-5- بتواند باری که باید جابجا شود را بدرستی متوازن نموده و فاصله ایمن بار را از سدها جرثقیل در نظر بگیرد.

پیشنهاد سایت